op reis - Reisverslag uit Moreletapark, Zuid-Afrika van Betty en Arnold Rijn-Wesseloo - WaarBenJij.nu op reis - Reisverslag uit Moreletapark, Zuid-Afrika van Betty en Arnold Rijn-Wesseloo - WaarBenJij.nu

op reis

Blijf op de hoogte en volg Betty en Arnold

15 Februari 2017 | Zuid-Afrika, Moreletapark

Her is maandag morgen 05.00. Wreed worden wij gewekt door de wekker. Het is tijd om aan onze Zuid Afrika tour te beginnen. 10.15 vertrekt ons vliegtuig de Kl 0591 naar Johannesburg. De laatste zaken de koffers in en op weg naar Schiphol. Martijn brengt ons weg. Het is koud en zien onderweg de laatste sneeuwresten. Vreemd idee over een etmaal hebben we temperaturen van 30 graden en meer. Op Schiphol loopt alles gesmeerd en om 8.30 drinken we onze koffie. Boarden om 9.40 in een type Boeing 777.300. Wat een groot toestel is dit. Ons plekje gevonden op rij 49 A en B. Na ruim 10 uur vliegen komen we aan in Johannesburg. Wel een hele zit. Service aan board is prima voor elkaar. Na de controle en het ontvangen van de koffers staan Irene en Joan op ons te wachten. Was wel even lachen want in de parkeergarage op zoek naar hun auto. Toch gevonden en op weg naar Pretoria. Aangekomen aan de koffie onze kamer bekeken en de huisregels aangehoord. Niks bijzonders hoor. Naar het huis heeft een bewaking systeem. Dus voor de nacht even oppassen. 01.30 in bed. Broeierig warm. Gelukkig beschikt onze kamer over waaier.
De volgende morgen ontbijt en het plan voor de dag besproken. Joan is een aannemer en bouwt op dit moment een woning. Ik samen met hem daar naar toe via een groothandel want er moet cement gekocht worden. Bijzonder om dit mee te maken. Er zijn best wel verschillen maar ook vele overeenkomsten. Betty is met Irene op stap. Begin van de middag treffen wij elkaar bij een lunchroom. Lekker buiten in de tuin koffie gedronken met iets lekkers. Later in de middag naar gemeente park geweest in het oostelijk deel van de stad. Ben de naam kwijt maar lopen daar dieren in het wild. Zebra. bokken. struisvogels en andere soorten vogels. Begin van de avond weer thuis warm gegeten na het drinken van een lekker koud biertje. De taal is eigenlijk geen probleem. Het Afrikaans is goed te volgen en we hebben best al veel gelachen. Het is net of we elkaar al jaren kennen. Irene lijkt erg veel op ome Thijs Wesseloo de jongste broer van Betty haar vader.

• 15 Februari 2017 - 07:35

Annette:

Wat leuk te lezen! fijn dat jullie goed aangekomen zijn. En dat het gelijk zo gezellig is. Geniet ervan!!

• 15 Februari 2017 - 21:13

Chiel:

Leuk om zo'n andere bouwwereld van dichtbij te zien. Wel een beetje jaloers hoor! ben benieuwd naar het volgende verslag. Veel plezier daar.

Verslag uit: Zuid-Afrika, Moreletapark

Reisverslag Zuid Afrika

11 April 2018

Zijn onderweg

10 Maart 2017

Al bijna 4 weken onderweg.

26 Februari 2017

De Kaap

20 Februari 2017

Paternoster

17 Februari 2017

parys
Betty en Arnold

Twee broers van Betty haar vader, de familie Wesseloo, zijn in 1956 geëmigreerd naar Zuid Afrika. Inmiddels is dat 60 jaar geleden. Betty heeft via Facebook contact met een aantal nichten en neven. Afgelopen jaar hebben wij Irene Wesseloo met haar man Joan ontmoet tijdens één van onze vakantie momenten in Portugal. Je zal begrijpen van het één komt het ander en zo staan wij aan de vooravond van onze reis naar Zuid Afrika. Om daar familie te ontmoeten maar vooral ook het land met zijn mooie natuur te gaan ontdekken. Ons vertrek staat gepland 13 februari naar Johannesburg. 5 weken lang maken we een rondreis door delen van het land. Deels samen met familie leden. Wij gaan de belevenissen zo veel als mogelijk hier neerschrijven. Wij hopen dat jullie het leuk vinden.

Actief sinds 15 Jan. 2017