cultuurdag - Reisverslag uit Moreletapark, Zuid-Afrika van Betty en Arnold Rijn-Wesseloo - WaarBenJij.nu cultuurdag - Reisverslag uit Moreletapark, Zuid-Afrika van Betty en Arnold Rijn-Wesseloo - WaarBenJij.nu

cultuurdag

Blijf op de hoogte en volg Betty en Arnold

01 Januari 1970 | Zuid-Afrika, Moreletapark

Vandaag naar het voortrekkers monument in het zuiden van de stad Pretoria. Na elf bouwjaren werd in 1949 gebouwd. een granieten steenklomp van 40 m lang, breed en hoog. Het monument herrinert aan de grote trek van de boeren in de jaren dertig van de 19e eeuw en de balangrijke veldslag op 16 december 1838 tegen de zoeloes. In het dak van het monument bevind zich een kleine nis waar precies op 16 december een zonnestraal valt op de inscriptie van het altaar. ' ons vir jou Suid Afrika '. er is een kompleet overzicht welke een beeld geeft van die tijd. Een hard leven en bloedige strijd is er geleverd.
Aansluitend naar ford schanskop gereden. Waar je een prachtig uitzicht hebt over de stad Pretoria. Op de weg terug geluncht en later met Joan naar zijn woningproject gereden. Met veel verbazing gekeken naar hoe de stukadoors hun werk doen.
Morgen vertrekken wij voor 3 dagen naar Parys. Naar Andre Wesseloo. een broer van Irene. Neef van Betty dus.

• 16 Februari 2017 - 06:40

Annette:

hé je schrijft dit in het verleden... zie datum bovenaan:
    01-01-1970

Verslag uit: Zuid-Afrika, Moreletapark

Reisverslag Zuid Afrika

11 April 2018

Zijn onderweg

10 Maart 2017

Al bijna 4 weken onderweg.

26 Februari 2017

De Kaap

20 Februari 2017

Paternoster

17 Februari 2017

parys
Betty en Arnold

Twee broers van Betty haar vader, de familie Wesseloo, zijn in 1956 geëmigreerd naar Zuid Afrika. Inmiddels is dat 60 jaar geleden. Betty heeft via Facebook contact met een aantal nichten en neven. Afgelopen jaar hebben wij Irene Wesseloo met haar man Joan ontmoet tijdens één van onze vakantie momenten in Portugal. Je zal begrijpen van het één komt het ander en zo staan wij aan de vooravond van onze reis naar Zuid Afrika. Om daar familie te ontmoeten maar vooral ook het land met zijn mooie natuur te gaan ontdekken. Ons vertrek staat gepland 13 februari naar Johannesburg. 5 weken lang maken we een rondreis door delen van het land. Deels samen met familie leden. Wij gaan de belevenissen zo veel als mogelijk hier neerschrijven. Wij hopen dat jullie het leuk vinden.

Actief sinds 15 Jan. 2017