Al bijna 4 weken onderweg. - Reisverslag uit Knysna, Zuid-Afrika van Betty en Arnold Rijn-Wesseloo - WaarBenJij.nu Al bijna 4 weken onderweg. - Reisverslag uit Knysna, Zuid-Afrika van Betty en Arnold Rijn-Wesseloo - WaarBenJij.nu

Al bijna 4 weken onderweg.

Door: Arnold van Rijn

Blijf op de hoogte en volg Betty en Arnold

10 Maart 2017 | Zuid-Afrika, Knysna

De Kaap ligt in onze herinnering al ver achter ons. Inmiddels zijn wij langs de zuidkust naar Knisna gereden. Via Hermanus, Swellendam en Oudshoorn. Een prachtige route in 7 dagen. Veel natuur gezien. Olifanten geaaid en ga zo maar door. Op Facebook zullen jullie onze belevenissen volgen denken wij.
De tegenstellingen in ZA zijn groot. Van enorme rijkdom tot grote armoede. Wij kennen onze vluchtelingen uit het midden oosten. Hier zijn vele uit de noordelijke lande heen gekomen voor werk. Het land wordt overspoeld. Zij worden plakkers genoemd. Het wonderlijke is dat een deel van deze groep gewoon werk heeft. Weliswaar met een karig loon maar toch. De zwarte Afrikaan werkt met name binnen de overheden en semi overheden. De blanken komen bijna niet meer aan bod. Is het gevolg van het ANC beleid na de dood van Mandela. De blanken vormen een minderheid en hebben veel minder invloed dan tijdens de apartheid. Vele jonge mensen emigreren naar Australië of Nieuw Zeeland want daar kunnen zij wel een baan vinden. Vele blanken hebben een dienstmeisje in dienst. Krijgen een kleine vergoeding en krijgen te eten als ze werken. Mijn indruk is dat de blanke vrouwen erg zijn verwend en het al gauwe het huishoudelijk werk te veel vinden. Conditie van niks en bij een beetje wind het al gauw te koud vinden. De weken dat wij hier nu zijn is het niet onder de 20 gr geweest. Hadden wij maar zo n een zomer.
Langebroeken of dichte schoenen zitten nog in de koffer.

Verslag uit: Zuid-Afrika, Knysna

Reisverslag Zuid Afrika

11 April 2018

Zijn onderweg

10 Maart 2017

Al bijna 4 weken onderweg.

26 Februari 2017

De Kaap

20 Februari 2017

Paternoster

17 Februari 2017

parys
Betty en Arnold

Twee broers van Betty haar vader, de familie Wesseloo, zijn in 1956 geëmigreerd naar Zuid Afrika. Inmiddels is dat 60 jaar geleden. Betty heeft via Facebook contact met een aantal nichten en neven. Afgelopen jaar hebben wij Irene Wesseloo met haar man Joan ontmoet tijdens één van onze vakantie momenten in Portugal. Je zal begrijpen van het één komt het ander en zo staan wij aan de vooravond van onze reis naar Zuid Afrika. Om daar familie te ontmoeten maar vooral ook het land met zijn mooie natuur te gaan ontdekken. Ons vertrek staat gepland 13 februari naar Johannesburg. 5 weken lang maken we een rondreis door delen van het land. Deels samen met familie leden. Wij gaan de belevenissen zo veel als mogelijk hier neerschrijven. Wij hopen dat jullie het leuk vinden.

Actief sinds 15 Jan. 2017